Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /srv/www/chytretabule.cz/web/www/require/functions.php on line 687

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /srv/www/chytretabule.cz/web/www/require/functions.php on line 687

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /srv/www/chytretabule.cz/web/www/require/functions.php on line 518
Veletrh Didacta z celkového pohledu návštěvníka
Kategorie: Moderní technologie ve výuce

Expedice Didacta 2013 – III.díl

Expedice Didacta 2013 – III.dílDidacta však není jen o moderních technologiích. Najdete zde, jak název Didacta napovídá, mnoho z oblasti didaktiky, vzdělávání a vzdělávacích systémů. I na dalších expozicích tohoto veletrhu bylo co na dívání a pro inspiraci.


Část třetí – Didacta a metodika.

Veletr Didacta je však především o vzdělávání, takže zde najdete mnohem více. Školní nábytek, vzdělávací a školící organizace a firmy, školní potřeby a pomůcky všeho druhu a mnoho dalšího. Určitým překvapením pro mne byly expozice Německé státní banky, která nabízela programy a materiály pro finanční gramotnost. Dále expozice ministerstva zemědělství , samozřejmě nechybělo i ministerstvo školství. (Marně vzpomínám, kdy jsem naposledy někde viděl nějakou prezentaci toho našeho. )Líbila se mi expozice jedné německé televize (ZDF) i Bundeswehru.

Kdybych měl shrnout hlavní dojmy z celkové Didacty, tak bych zdůraznil dvě oblasti:

  1. Kvalita. Nevím, zda to takto působilo i na ostatní účastníky, ale celkově bylo zřejmé zacílení na kvalitu. Setkal jsem se s tím u chemických digestoří, u školního nábytku i u školních potřeb. Nikdo neargumentoval slevou, zajímavou cenou atp. Argumenty, které mi na jednotlivých stáncích a expozicích dávali, byla kvalita, výdrž, tedy odolnost a také ergonomické vlastnosti a účelnost.
  2. Metodika. Celkově mne velmi překvapilo množství a rozsah metodiky a metodických materiálů. Obrovské množství nejrůznějších nakladatelství a firem vystavovalo skutečně nepřeberné množství materiálů. Jako učitel bych si asi neuměl vybrat. Bylo však zřejmé, že němečtí kolegové mají trh zmapovaný. U některých vystavovatelů bylo doslova nabito, a protože se dalo i nakupovat, bylo vidět, jak paní učitelky skupují materiály po mnoha kusech. Chcete dělat s žáky projekt třeba na indiány? Dostanete šanon s materiály pro výklad, skupinové vyučování. V něm jsou i pracovní listy a hry. Vy si jen vyberete, co v danou vyučovací hodinu chcete dělat, co využijete-  a co ne. Bylo zároveň vidět, že tyto materiály nabízí učitelům i v digitální podobě. A byl o ně zájem. Zaznamenal jsem i řadu e-učebnic.  Bylo znát, že německý učitel, pokud nebude mít opravdovou potřebu, nebude muset trávit mnoho hodin svého času nad tvorbu materiálů, ale vybere si z široké nabídky. On potom bude rozhodovat o didaktice a nasazení ve výuce. Tedy bude učit a nebude suplovat tvůrce výukových materiálů. Nemusí do noci malovat a vystřihovat pracovní materiály, nemusí tvořit digitální obsah. A pokud ano, udělá si jej jen když bude potřebovat a ne proto, že nic jiného nemá.

Mgr.Miloslav Hubatka

nakladatelství

Jedna z expozic německých nakladatelství. Bohužel se dala vyfotit jen malá část

pokročilé aplikace

Pokročilé aplikace včetně 3D + další množství digitálních materiálů bylo na velmi dobré úrovni

digitální mikroskop

Tablety a jejich využití bylo častým tématem. Zde je v kombinacis digitálním mikroskopem.

Na tabletu potom vidíte to co v okulárech. O uložení a exportu nemluvě.

miloslav hubatka

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.